11 Nisan 2014 Cuma

Kaçının mutfakta erkek var! Browni tarifi ;)

Bayanlar, beyleeerr çekilin kenara.. Cengiz Usta size tadını asla unutamayacağınız bir browni yapmaya geldi ;))

Televizyon programlarına bakarsanız şeflerin çoğu erkek. Ama ya yakın arkadaşlarınızdan birini mutfağa soksanız ve browni yaparken izleseniz? Atıp tutmaya gerek yok, biz gülmekten tarifi bile düzgün uygulayamadık.. ;) 



Kafanızı karıştırmadan önce tarifi paylaşalım;
Malzemelerimiz; 4 yumurta, 1 bardak sıvı yağ, 2 bardak toz şeker, 2 kaşık kakao, 1 paket vanilya, 1,5 bardak süt, 2 bardak un, 1 kabartma tozu, isteğe bağlı olarak ceviz üzüm..

Yapılışı da çok basit (aslında o yüzden Cengiz’e yapar mısın demiştim ;)) Önce yumurta ve şekeri çırpıyorsunuz. Sonra süt, kakao, yağ ve vanilyayı karıştırıyorsunuz. Bu karışımdan bir bardak kadarını sos için ayırıyorsunuz. Kalan karışıma unu ekleyip 180 derecede kekinizi pişiriyorsunuz. Pişen kekiniz biraz soğuduğunda sosu üstüne ekliyorsunuz. Bu kadaaaarr.. :) Bana bu tarifi Yağmur kızımız verdi. Yapalım mı dedikten yarım saat içerisinde keki yiyordum.. Yapabilen için hem çok kolay hem de çok lezzetli bir tarif.. Peki biz Cengiz ustayla neler yaptık?? ;))   


Yumurtaları birbirine çaka çaka kırdık JTakipteyim tabii kabuk mabuk düşmesine izin verir miyim ;)) 
Koyduğum bardakları beğenmeyip kupayı soktu şeker kavanozunun içine çıkarırken baya baya çile çekti ;) Tabii ki söylenmeler önlük takılır takılmaz başladı ;)) Bir de kadınların dır dır yaptıklarını söylerler :)) 


Yumurtalar ve şekeri çırpmaya başladı. Çayı bile daha hızlı karıştırdığını biliyorum yani Cengizin. Malum elindeki çok teknolojik bir alet olunca ne yapacağını bilemedi. “Çok zor olum ya bunun makinesi yok mu” diye dırdır yapmaya başlayınca mikseri çıkardık. Hayır madem mikser var niye beni yoruyorsun diye bir de azar işittim. Yani çırpıcı ne kadar yorucu olabilir yahu? Ahh şu erkekler ;))  


Sonra laf yetiştirmeler, fotoğraf çekmeler derken unuttuk tabii tarifi.. Normal kek gibi ekledik her şeyi. Kakao için "biraz daha, yok biraz daha, birazcıcık dahaa" diye ekledi de ekledi.. Sonra çok sevgili mikserini aldı eline, hiç hareket etmeden kabın içinde tuttu. Böyle daha iyi oluyormuş J

Keki kalıba koyarken “AAAA!!! sosu unuttuk!” deyiverdim. Gecikir mi, Cengiz’den hemen bir azar daha geldi.. Neymiş efendim o her şeyi yaparken ben bari tarifi düzgün okusaymışım J Yok yok bi daha erkek milletini mutfağa sokmam. Ayy vıddıı vıdııı da vıdııı vııdı ;))

Ama şefimiz o kadar ustaydı ki hemencik kek karışımından birazcık ayırdı, süt ve tabiii ki bol kakao ile kendi sosunu hazırladı. Bir ara tutturdu sos sıcak olur bence ısıtalım diye. İçindeki un ve süt karışımıyla puding gibi bir şey olacağına zar zor ikna ettim. Ama sonra hee ben onu unuttum tepkisini alınca gözlerim bir yaşarmadı değil. Hak verdi banaaaa hak verdiii :))) 

Keki fırına koyduktan sonra başladık fırını kontrol etmeye, bu sefer de keki çatallıyorum diye azar işittim. Kekin haline bak ya, delik deşik oldu diyip durdu. Garip gurup tepecikler halinde pişen kek sosunu emsin diye bu sefer kendi başladı keki bıçakla çizmeye J Neymiş, öyle daha iyiymiş J



Neyse sonuç olarak evime misafir olarak gelen kuzum bana elleriyle browni yaptı.. Yanında maraş dondurmamız, cevizlerimiz ve çileğimizle tadı damağımızda kaldı.. Sonradan midemizde kramp ve ağrı olmadığına göre bence de bu kek oldu ;) 

Ellerine sağlık kuzuum.. İyi ki varsın, mutfağımı, günümü şenlendirdin.. ;))

Sizin için de bol kahkahalı, çok güzel bir gün olsun! ;) 

Buket 

11 yorum:

  1. olmuş , olmuş bence yemek yapa''bilen'' , mutfağı seven erkek 1-0 öndedir her daim , çok hemcinsinde aynı düşündüğünü zannediyorum ;) ...eminim arkadaşının kız arkadaşı yada çevresindeki bayanlar da katılıyordur :)) afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 degil 100 onde sayilir benim icin de ;)) erkek yemek de yapicak temizlik de.. ama tek diil canim birlikte.. yardim etme kapasitesi olucak yani ;))

      Sil
    2. Ehe , eli değmişken temizliği de yapıversin tabi ;)

      Sil
    3. Ahahhha yapsin tabiii.. Nolcak yapsa yanii ;)))))

      Sil
    4. aynen yemek yapa bilen erkek benim icin de 1-0 ondedir(hele de bu sey Browniyse <3)

      Sil
  2. buket,sen de arkadaşın da çok tatlısınız,güldüm valla!
    çok tatlı yazmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yuzunu guldurduysek ne mutlu bize :))) Coook tesekkurler :))

      Sil
  3. Senden yeni bir post görünce sevindim :))
    Gününün eğlenceli geçmesine daha bi çook sevindim.. Cengiz ustanın eline sağlık, senin de diline o kadar yönlendirme yapmışsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzuucuumm.. Bu aralar bol bol yazabiliyorum biliyorsun ;) devami gelicek yazilarin.. Gelince sana da yaparim afiyetle yeriz ;)

      Sil
  4. Ay nefis gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşının :)
    bir de mimledim seni, şarkılı mim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...